BitFest 2017

Sami Pekkola
Senior Retail Consultant, Custobar

Älä kyllästytä asiakastasi kuoliaaksi – kauppiaan monikanavainen arki

  • Rutiiniviestien automatisointi ja optimointi on tehokasta puuhaa, mutta pysyykö asiakasymmärrys mukana?
  • Asiakaspalvelua vai mainontaa?
  • Käytännön case-esimerkkejä massaviestinnän ja kohdennuksen eroista

 

Erik Pöntiskoski
Toimitusjohtaja, Dodreams

Tuhat uutta peliä päivässä – onko uuden pelin julkaiseminen tuhoon tuomittua?

  • Miten ihmeessä voin erottua kaikkien joukosta
  • Miten tehdä pelejä, kun ei ole yhtään rahaa
  • Mitä ihmettä teen, jos menestytä jumalauta tuleekin

Erik on Dodreams-pelistudion toimitusjohtaja. Startup-yrittäjänä hän on oppinut selviytymään kuuntelemalla asiakkaita ja rakentamalla parhaan mahdollisen tiimin projekteihinsa. Konseptit kannattaa testata mahdollisimman aikaisin myymällä niitä asiakkaille. Yrittäjyys on vaikeata ja erityisen vaikeata jos yrittää tehdä kaiken yksin.

Aiemmalla urallaan Erik on ollut markkinoinnin väitöskirjatutkija ja lehtori Aalto-yliopistossa. Hän valmentaa aikaisen vaiheen startuppeja liiketoimintamalleihin ja myyntiin liittyen Startup Saunalla. BitFest 2017 -tapahtumassa Erik puhuu erottautumisesta markkinoilla positioinnin avulla. Hän kertoo käytännön esimerkein kuinka studio kasvoi ’Drive Ahead!’ -brändin myötä yksittäisen pelin tuotannosta tuoteperheen kehittämiseen (Drive Ahead! -peleillä on yhteensä 45 miljoona latausta. 10 miljoonaa uniikkia pelaajaa kuukausittain).

Laura Kuittinen
Rahoitusasiantuntija, Nordea

Pohjois-Euroopan suurin pankki ja digitalisaatio

  • Mitä on odotettavissa, kun investoidaan satoja miljoonia kehitystyöhön?
  • Nykyiset kilpailijat, tulevaisuuden kumppanit
  • Haasteet, uhka vai mahdollisuus?

 

BitFest 2016

Oscar Clark Oscar Clark
Evangelist at Unity Technologies

Does the Free-to-Play Design make better Games?

  • Freemium has accellerated the Games Business, but does it come at a cost?
  • Is ’Addictive Gameplay’ Good or Evil?
  • How Freemium mechanics enhances the players experience through example

 

Lauri Aarnio Lauri Aarnio
Senior Product Manager, Comptel Oyj

Idean tuotteistaminen

  • Markkinalähtöinen tuotekehitys
  • Arvolupauksen (value proposition) luominen
  • Lean Startup – Älä arvaa mitä asiakas haluaa vaan kokeile ja tiedä

 

 

KankaanpääJaakko Kankaanpää
Business Development Consultant, Ambientia

IoT kohtaa verkkokaupan

  • Miten digitalisaatio ja erityisesti IoT muuttaa B2B- ja B2C-kauppaa
  • Kuinka muutos vaikuttaa yritysten strategioihin ja arvoketjuun
  • Mitä ovat tulevaisuuden menestystekijät ja mitä asioita fyysistä ja digitaalista maailmaa yhdistävien palveluiden muotoilussa pitäisi huomioida

BitFest 2013

Heini Vesander, Supercell Heini Vesander
Viestintäpäällikkö, Supercell

Maasta se pienikin ponnistaa – Startup-kulttuurin luominen

  • Miksi pieni on kaunista
  • Epäonnistuminen & riskinotto kunniaan
  • Ollakseen globaali täytyy olla globaali

 

Erik Pöntiskoski, StorytallyErik Pöntiskoski
Doctoral Candidate, Department of Marketing, Aalto University School of Business
CEO, Storytally

Marketing Spirit: Opi epäonnistumaan nopeasti

  • Matkustajasta pilotiksi omalla uralla – startup-työskentelyn periaatteet
  • Mikään ei ole niin käytännöllinen kuin hyvä teoria – strateginen markkinointi liiketoimintafilosofiana
  • Markkinointi murroksen välineenä – oppeja perintäbisneksestä Facebook-applikaatioihin

 

Ilkka Haavisto, Dodreams

Ilkka Haavisto
CEO, DoDreams

Pelikehitys ja liiketoimintamallit – taitopeleistä sosiaaliseen pelaamiseen

  • Ryntäys mobiiliin – vaikutukset pelialan liiketoimintamalleihin
  • Hardcore vs. Casual – kenelle pelejä tehdään?
  • Pelikehittämisen prosessit – ideasta kaupallistamiseen