Multidisciplinary IT-seminar

Past Events

BitFest 2020

Watch BitFest 2020 recording

Mika Kuusisto
Chief Executive Officer at ENCE Esports Oy

Esports – How to win the game when playing games?

What is the commercial ecosystem of esports? How esports differs from traditional sports from a business perspective? Why does it matter?

 

 

Kia Tahvanainen
Business Development Manager at Telia Finland

Transforming business with intelligent automation

What is intelligent automation? How companies are using AI and RPA to support their business What are the future prospects with AI?

 

 

Violeta Salonen
Senior Lecturer, Experience Management at Haaga-Helia University of Applied Sciences

Multidisciplinary approach to experience design

How experience design connects storytelling, wellbeing, gaming, dramaturgy, sensory perception, authenticity, design & service. What are the key elements of it and how multidisciplinarity help us create extraordinary experiences.

 

BitFest 2019

Peter Vesterbacka
Co-founder at Lightneer, Fun Academy. Formerly Mighty Eagle at Angry Birds, founder of Slush and MobileMonday

Attitude and Ambition, Education and Entrepreneurship

 

 

 

 

Helidona Dehari
Employer Branding at Tieto, a leading Nordic software and services company

Linear career paths are broken

 

 

 

 

Ilmari Huttu-Hiltunen
CEO at Rakka Creative 

XR and 360VR Storytelling as an Experience

“With virtual reality we enable your customers to experience your brand the most powerful way ever” -Rakka Creative

 

 


BitFest 2018

Aleksi Leinonen
Commercial Development Manager, MTV Oy

Median formaatit ja liiketoiminta

  • Mistä median formaatit koostuvat ja miten sillä tehdään businesstä
  • Formaatin elinkaariajattelu ja ketterä kehitys
  • Formaattien mittarointi ja analytiikka

 

 

Jussi Nurminen
Business Development Manager, Gofore Oyj

Digitalisaatio tarjoaa loputtomasti mahdollisuuksia luoda menestyvää liiketoimintaa

  • Digitalisaation tuomat muutokset liiketoiminnassa ja avaimet menestykseen
  • Mikä takaa startup-yrityksen menestyksen?
  • Digitaalisaation tuomien mahdollisuuksien hyödyntäminen isossa organisaatiossa

Jussi Nurminen on kokenut liiketoiminnan ja ICT-kehittämisen ammattilainen. Hänellä on laaja-alainen ja yli 25 vuoden kokemus myynnin ja markkinoinnin ja yrityksen tarjonnan kehittämisestä sekä ICT-järjestelmien konsultoinnista, suunnittelusta ja toteutuksesta. Jussilla on vahva kokemus laajoista kansainvälisistä projekteista ja asiakkuuksien hallinnasta. Niiden puitteissa hän on konsultoinut monia suuria kansainvälisiä teknologiayrityksiä ja hallitsee nykyiset IT-teknologiat. Hänellä on vahva tausta julkiselta ja yksityiseltä sektorilta ja kansainvälistä kokemusta, mukaan luettuna mahtava kielitaito.

 

Juha Ruokangas
CEO / Master Guitar Maker, Ruokangas Guitars Oy

Matkalla kansainvälisille markkinoille – Hikeä, kyyneliä ja muutama veripisarakin

“Meillä jokaisella on oma henkilöhistoriamme joka pitkälti määrittää miksi ja miten toimimme. Minun tarinani kertoo osin kipeidenkin muistojen kautta mistä olen tullut, kuka olen, ja minne olen matkalla. Joku saattaisi kutsua eräitä käsittelemiäni teemoja älykkääksi intuitioksi tai strategiseksi johtamiseksi, mutta minulle ne ovat enemmänkin pultteja ja muttereita – tapoja hahmottaa maailmaa ja omaa elämääni.”

– Juha Ruokangas

Soitinrakentajamestari Juha Ruokangas on toiminut yksityisyrittäjänä vuodesta 1995 alkaen, ja häntä voidaan pitää yhtenä keskeisimmistä niin kotimaisen kuin kansainvälisenkin modernin soitinrakennusalan uranuurtajista. Juha toimii omistamansa Ruokangas Guitars Oy:n johdossa. Hän on myös Suomen Soitinrakentajien Kilta ry:n perustajajäsen ja puheenjohtaja, sekä European Guitar Builders -yhdistyksen perustajajäsen sekä varapresidentti.

 


BitFest 2017

Sami Pekkola
Senior Retail Consultant, Custobar

Älä kyllästytä asiakastasi kuoliaaksi – kauppiaan monikanavainen arki

  • Rutiiniviestien automatisointi ja optimointi on tehokasta puuhaa, mutta pysyykö asiakasymmärrys mukana?
  • Asiakaspalvelua vai mainontaa?
  • Käytännön case-esimerkkejä massaviestinnän ja kohdennuksen eroista

 

Erik Pöntiskoski
Toimitusjohtaja, Dodreams

Tuhat uutta peliä päivässä – onko uuden pelin julkaiseminen tuhoon tuomittua?

  • Miten ihmeessä voin erottua kaikkien joukosta
  • Miten tehdä pelejä, kun ei ole yhtään rahaa
  • Mitä ihmettä teen, jos menestytä jumalauta tuleekin

Erik on Dodreams-pelistudion toimitusjohtaja. Startup-yrittäjänä hän on oppinut selviytymään kuuntelemalla asiakkaita ja rakentamalla parhaan mahdollisen tiimin projekteihinsa. Konseptit kannattaa testata mahdollisimman aikaisin myymällä niitä asiakkaille. Yrittäjyys on vaikeata ja erityisen vaikeata jos yrittää tehdä kaiken yksin.

Aiemmalla urallaan Erik on ollut markkinoinnin väitöskirjatutkija ja lehtori Aalto-yliopistossa. Hän valmentaa aikaisen vaiheen startuppeja liiketoimintamalleihin ja myyntiin liittyen Startup Saunalla. BitFest 2017 -tapahtumassa Erik puhuu erottautumisesta markkinoilla positioinnin avulla. Hän kertoo käytännön esimerkein kuinka studio kasvoi ‘Drive Ahead!’ -brändin myötä yksittäisen pelin tuotannosta tuoteperheen kehittämiseen (Drive Ahead! -peleillä on yhteensä 45 miljoona latausta. 10 miljoonaa uniikkia pelaajaa kuukausittain).

Laura Kuittinen
Rahoitusasiantuntija, Nordea

Pohjois-Euroopan suurin pankki ja digitalisaatio

  • Mitä on odotettavissa, kun investoidaan satoja miljoonia kehitystyöhön?
  • Nykyiset kilpailijat, tulevaisuuden kumppanit
  • Haasteet, uhka vai mahdollisuus?

 

BitFest 2016

Oscar Clark Oscar Clark
Evangelist at Unity Technologies

Does the Free-to-Play Design make better Games?

  • Freemium has accellerated the Games Business, but does it come at a cost?
  • Is ‘Addictive Gameplay’ Good or Evil?
  • How Freemium mechanics enhances the players experience through example

 

Lauri Aarnio Lauri Aarnio
Senior Product Manager, Comptel Oyj

Idean tuotteistaminen

  • Markkinalähtöinen tuotekehitys
  • Arvolupauksen (value proposition) luominen
  • Lean Startup – Älä arvaa mitä asiakas haluaa vaan kokeile ja tiedä

 

 

KankaanpääJaakko Kankaanpää
Business Development Consultant, Ambientia

IoT kohtaa verkkokaupan

  • Miten digitalisaatio ja erityisesti IoT muuttaa B2B- ja B2C-kauppaa
  • Kuinka muutos vaikuttaa yritysten strategioihin ja arvoketjuun
  • Mitä ovat tulevaisuuden menestystekijät ja mitä asioita fyysistä ja digitaalista maailmaa yhdistävien palveluiden muotoilussa pitäisi huomioida

BitFest 2013

Heini Vesander, Supercell Heini Vesander
Viestintäpäällikkö, Supercell

Maasta se pienikin ponnistaa – Startup-kulttuurin luominen

  • Miksi pieni on kaunista
  • Epäonnistuminen & riskinotto kunniaan
  • Ollakseen globaali täytyy olla globaali

 

Erik Pöntiskoski, StorytallyErik Pöntiskoski
Doctoral Candidate, Department of Marketing, Aalto University School of Business
CEO, Storytally

Marketing Spirit: Opi epäonnistumaan nopeasti

  • Matkustajasta pilotiksi omalla uralla – startup-työskentelyn periaatteet
  • Mikään ei ole niin käytännöllinen kuin hyvä teoria – strateginen markkinointi liiketoimintafilosofiana
  • Markkinointi murroksen välineenä – oppeja perintäbisneksestä Facebook-applikaatioihin

 

Ilkka Haavisto, Dodreams

Ilkka Haavisto
CEO, DoDreams

Pelikehitys ja liiketoimintamallit – taitopeleistä sosiaaliseen pelaamiseen

  • Ryntäys mobiiliin – vaikutukset pelialan liiketoimintamalleihin
  • Hardcore vs. Casual – kenelle pelejä tehdään?
  • Pelikehittämisen prosessit – ideasta kaupallistamiseen